torsdag 2 juni 2011

Godmorgon!

Kom precis hem ifrån stallet där jag gav pållarna mat och släppte ut dom. Försov mig så jag hann inte äta frukost och därför orkade jag inte träna nu på morgonen. Ska istället åka upp senare!
Dagens ridpass blir faktiskt hoppning. Nu tänker ni säkert "men vaddå islandshästar hopptränar ju inte". Och nej, dom kan inte jämföras med vanliga ponnyer och hästar för dom har inte den smidigheten.
Anledningarna till att jag hopptränar enstaka hinder med henne är för att frigöra bogpartiet, för att hon ska få mer koll på sina ben och få fram spänsten i bakbenen. Dessutom tycker hon att det är jättekul! När hon är mjuk i båda varven och hon är helt lösgjord går jag ut på raksträckan för att öva upp den ökade tölten.

Bilder & eventuell film kommer senare! Stay tuned! :)

gammal snöbild på oss. Jättebra träning att rida i djup snö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar